onsdag 26 augusti 2009

Thoughts

.




Klockan slog precis 2 på natten och nu har jag lagt mig.
Kollade lite på hår extensions innan jag la mig.
Kollade för några år sen sist och försökte komma på web adressen
på det ställe uppåt i landet som gör Carina Dahl's hår.
Minns att det heter nått som liknar mitt smeknamn. Yojo's kanske det är Föresten..
Ja ja, nu har jag ju lagt mig så kan inte kolla. Skriver ju från mobilen nu.




Carina Dahl till väster



Carina är den norska tjej som var med i big brother sist.
Jag känner ju Richard Olsen som var med
samma säsong som Carina, Ragger alltså.
Det började med att jag tyckte Carina har så snyggt hår.
Sen fick jag veta vart hon gör det.
Jag hade tänkt mig istället för att behöva färga håret hit och dit
så kan jag ju göra extensions i lite skiftande nyanser.
Släppte idén för några år sen som sagt, men fick tillbaka nu ikväll
då jag såg alla intressanta frisyrer på imvu.
Jag vill att det ska se så naturligt ut som möjligt isåfall.
Det skulle få håret att bli fylligare, längre och bättre.
Inte så platt och trist som det känns nu.



Carina Dahl



Finns ju så många sätt att göra extensions på,
men jag vill alltså inte att man ska se en viss gräns, alltså
att HÄR har vi satt fast håret. Så ovan är riktigt och neråt är ditsatt.
Nä alltså jag vill isåfall att det bara ska flyta samman med mitt hår..
I olika nyanser som sagt då.

En länk som jag fann och ska se mer in på är HårCompaniet.




Över till annat......


Kommer inom snar framtid att börja med att
dricka lite varm choklad om kvällarna.
Inte varje kväll, men titt som tätt. Jag älskar ju att sitta uppe då det är mörkt ute,
tända lite ljus överallt och ta kanske nån smörgås till,
eller till och med göra varma mackor.
Det gör jag faktiskt rätt ofta på mörkare årstider.
Sen smutta på antingen varm choklad, eller cappuccino som jag enkelt fixar hemma.
Då ska det så klart vara Gevalia cappuccino. Den med Marabou smak är ett måste!!






Men sen är jag ju sån också att man kan inte bara....
Jag njuter ju allra bäst om det är städat omkring, samt ordning då.
Inrednings intresserad som ja ju är också, så vill jag ha höst inrett lite också.
Precis som i mode osv så ska ju sånt ändras efter årstid också.
Jag skulle tycka att glöden försvann om jag inte fick ändra lite grann
efter mörk eller ljus årstid, för att nämna. Skulle blir trist tycker jag.

På sommaren, så kommer gärna mer ljusa färger in..
Mattor och plädar kan man ta bort egentligen.
På hösten så kommer mörkare färger in, mer kuddar, plädar kommer fram igen.
Ljuslyktor som vart undanplockade under sommar, kommer fram..
För det har ju ändå vart för ljust ute att använda dom,
så skulle ju bara stå och samla damm i onödan..
Hur som helst så fixar jag gärna lite inför sommaren och sen igen inför hösten.
Kommer ett inlägg framöver med inspiration till hem..





Håller även på att leta lägenhet för fullt.. Skulle göra massor!
Inte bara för att jag vill gå ner i hyra,
utan också så att jag kan känna att jag får slå mig till ro äntligen..
Kommer ju inte överens med varken min hyresvärd eller grannen ovan, egentligen.
Så har ju sökt ny lägenhet sen i januari typ och jag flyttade in 1 nov.
Så jag har alltså inte slått mig till ro här, som ni nog förstår.

Dålig förvaring har jag här också.
Så i och med det, men också att jag söker ny bostad,
har gjort att det samlats en massa grejer lite här och var.
Tex i hörnena vid tv väggen.
Det är ju dels i brist på förvaring, men också att jag smått börjat packa.
Tackat ja till två bostäder i år redan.
Den jag sist tackade ja till, tog 2 veckor innan jag fick svar.
Att inte veta mer än att jag är först på den, var segt.
Packade lite och ringde titt som tätt. Till slut sa nån att den redan är tagen.
Var ingen som hade tänkt att meddela mig alltså. Suck. Ja ja....


Tvättar klockan 10-14. Så om några timmar alltså.
Klockan är i skrivande stund 2.40 så dags att sova nu.
Ska söka mer lägenheter imorn också. Kan ju komma in under dagen lixom.
Är ju månads slut nu och då brukar det ju sägas upp som mest så...
Vill verkligen hitta nått bra nu!

.

Inga kommentarer: