måndag 10 augusti 2009

"Farm Town"

.

För 2 timmar sen ungefär, så började jag köra igång med "Farm Town".
Alla tjatar ju om hur dom blir så fast i spelet och hur kul det är!
Jag ville också se vad det är och lära mig mer kände jag.


 
Min gård från början



Skapade min farm för ett par dagar sen, men körde igång nu ikväll då.
Provade mig fram och började förstå det hela mer och mer.
Jobbade på andras farmar, så jag tjänade in lite coin (pengar).
Sen köpte jag lite skoj till min gård!






Nu har jag 3 får, massa skörde platser, träd, staket, blommor osv!
Massa har jag hunnit få till idag, men massa kvar också.
Man jobbar sig ju upp på olika banor/nivåer också.
Samt att man tjänar xp genom att jobba på andras gårdar,
och att planera på sin egen gård och med tillräckligt med xp så låses lite upp.
Man kan då handla fler alternativ på skörde, blommor, djur eller ja... annat.



Min gård just nu


Har man odlat träd eller potatis, som exempel av allt...
Så står det ju då man köper det, att det tar si och så lång tid.
Sen när det är 100% så är det dags att skörda! Det tjänar man på att nån annan gör.
Sen ska jorden plöjas, innan man sen kan välja nått att plantera igen på jordplätten.
Så man jobbar, bygger och pratar med andra som också har farmar/gårdar!

Har du också en farm?!


Gå in på Farm Town du också - Klicka här!


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

haha, ja de e verkligen roligt och avkopplande tycker ja, att man inte tänkt på de förut
kraaaam