tisdag 18 augusti 2009

Internet är tillbaka

.

Dom grejar för fullt på stan nu inför Augustifesten.
På Gamla Torget fixar dom upp öltälten, scener ska upp
och tivoli ska på plats. Vi kommer ju ha två tivolin.
Ett vid Wasaparken och det andra är på Tyska Torget.

C-A stängde av min mobil + mitt internet för typ 2 dar sen.. avrundat.
Det var andra möjligheter i denna lägenhet än på min förra lägenhet.
Så fick starta nytt abonnemang och han var snäll
och ställde upp som "borgen" på dom.
Trots att han lovat mig i både skrift och face2face att aldrig röra dom,
oavsett om vi fortsätter va vänner eller inte, så bröt han det!
Mkt besviken blev jag eftersom det är så viktigt med tillit!

Han knackade på fönstret idag vid 16.
Gav mig ett tillfälligt mobilt bredband tills jag får hem nytt sim kort,
så att det jag hade förut, blir det samma.
Eftersom han stängde av, så kommer det hem nya kort bara.
Antar att han anmälde som stulet eller nått då.. vet ej.


Nåja.......
När jag skulle fram på stan idag, så kunde jag ju inte ta spårvagnen,
eftersom jag inte hade nån mobil längre, att beställa sms biljetten ifrån.
Så fick cykla fram och göra alla ärenden!
Var precis svett och super slut att sista biten hemåt var tuff.
Men jag fixade lite ärenden och det känns bra att ha dom gjort!
Kunde inte heller skriva ut papper från internet, som jag behövde.
För han hade ju stängt av även det så det pappret fick jag skriva ut på stan.
Hade ju vart bättre att vara mer förberedd på avstängning ju!
Nu ska man ju inte bryta avtal, men hade underlättat....




Kom hem vid 14 tiden från stan. Gjorde lite ärenden och så....
Dom bygger för fullt nere på stan som sagt.
Ska gå med Nettan och Mattias under dagarnas Augustifest.
Det håller ju på torsdag-lördag.
Linda ville sitta åt Wilmer och frågat länge om det är okej.
Så hon kommer hämta han på fredag efter jobbet
och sen ha honom under natt.


Se program för dagarna, samt info här!

Inga kommentarer: