torsdag 13 augusti 2009

Cleaning day

.



Det var dags att städa uppe på dessa höga fönsterbrädor.
Dom är i plywood trä och samlar lätt på sig damm emellanåt.
Så nu var det dags att städa kände jag. Bäst är att dammsuga först,
så kan man ju alltid ta en stol och torka med fuktig trasa efter sen.








För bara några få dagar sen, så städade jag fönster ventilerna också.
Det är bara i vardagsrummet som fönsterna är extremt högt upp.
I köket och matsals delen, så är fönsterna i lagom höjd och
har vid de båda är det en ventil, som jag skruvat upp då jag åkt bort.
Eftersom jag inte då kan vädra när jag är borta, så öppnar jag dom istället.
Då går luften runt lite iallafall...

Jag anser det viktigt att vädra alla i alla rum nån gång per dag.
Låta det stå öppet en stund och vädra sig rejält.
Men genom såna här fönster ventiler så kommer också massa smuts in.
Samt små djur, spindlar och spindelväv kan snabbt bli också.
Små svarta djur hade jag massvis av.

Så häromdan tog jag en disksvamp som jag vätte med vatten.
Sen tog jag den gröna cilit bang, spraya lite medel och gnuggade.
Det gick verkligen se att det behövdes!
Fick skölja svampen flera ggr för att inte yra runt med svart vatten typ.
Men nu är det verkligen rent! Känns jättebra!

Ska ta lite mer kaffe, sen fortsätta lite grann av min grovstädning.
Sånt här är ju stegvis städning, när man kör grovstäd.
Det vill säga att man städar sånt som inte behöver städas lika ofta.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Du e så duktig gumman!! jag ska ta i tur med städnigen imorgon när man har vaknat

Hemmet Är Min Borg sa...

oj nu har hon fått höststädning på gång me,))
kraaam