fredag 7 augusti 2009

Anxiety

.
Kom nyss hem! Har vart ute med två underbara vänner!
En hänsynslös, komplicerad och otålig C-A krånglade förut,
så fick jag sms i samma veva som jag skrev me C-A
och det var från två friendz, som undra om jag ville hänga med på prommis,
samt på lite natt kaffe och eftersom jag satt här med ångest osv,
över C-A's krångligheter, så gick jag med på att träffas!
Skönt att få tänka på annat lite, samt få lite stöd! Love ya'll!



Bild taget från nätet... - ...Andas, så ja... luuuuuugn!



Dom undra vem .Fan. det är som är galet På i min mobil!
För det blippade i den hela tiden! Ja gissa svarade jag bara....
Dom tyckte det var konstigt att han inte ger mig space att andas,
och även visar både respekt och hänsyn. Mkt dåligt tyckte dom.
Dessutom när han vet vad jag ju vart med om tidigare!
Han vet hur mitt sjuka ex var, och att det lett till att jag fick ångest då mobil blippar.
Men nu är det Han som gång på gång är På, på samma sätt med mobil.
Sen twistar han till saker med. Läser massor mellan raderna,
så historier blir till nått emellan fantasi och verklighet...

Nä nu måste jag sova...... Klockan är i skrivande stund 2.
Tatt för mkt energi allt detta krånglet han utsatt mig för idag!
Fast att han vet att jag gått i väggen, så håller han på!
Respektlöst! Hänsynslöst och egoistiskt!

Imorn ska jag träffa Nettan! Vi ska handla lite på dan och sen ha hela kvällen!
Vi ska ha wii kväll, med lite xider och mums att äta på.
Ska nog bli kulit kan jag tro, så natti nu kära läsare!


Tack .friendzen för att ni ville ha med mig!
Ångest och sånt försvann mer och mer i ert lugna, trygga sällskap!





A Real friend will help me up, when ever i feel small!
And I will do the same, right back at ya!
A Real friend won't drop me, he or she will make sure that my grip is strong enough!
These are some reasons why friends stay so strong and others feel so alone!
Cause if you don't show a Friend respect and trust!
You will be treated by your own medicin, without even knowing it..
Suddenly you're all alone, thinking.... what did i do wrong?!


Thank you, dear friends, for making sure that i won't fall!
XOXO

25 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Krångla faktiskt inte alls Diskution helt utan känslor. Var varken upprörd eller arg. Försökte hitta någon tid överhuvudtaget som du kunde tänka dig att träffa mig. Det fanns det inte. Du ville inte träffa mig överhuvudtaget. Jag förklarade hur jag uppfattade det.
Krångla Nej.. *handlar mer om att få ett avslut på spänd situation. Avslut på ena eller andra sättet.

Du sa inte något om att jag uppfattat dig fel, sa inte att du ville annat än det jag uppfattade du vill.

Nu får det tydligen bli avslut på kontakt i stället för att som jag hoppats på att komma tillbaka till vänskap.

Att du nog behövt min vänskap tidigare när du ingen annan vän hade kan jag förstå.
Nu har du flera nya riktigt bra vänner. Det är riktigt bra.

Vi har lite praktiska saker kvar bara att ordna nu mellan oss.

Hemmet Är Min Borg sa...

va gott att du fick annat o tänka på, de e så riktiga vänner fungerar vet du ;)
kram

Electra 225 sa...

Låt Jojo vara ifred.Som du håller på är sjukt sjukt sjukt.Sök hjälp c-a

Carl-Arne sa...

Du kanske kan tala med henne då. Jag vill ju lämna henne ifred om bara det är vad hon vill. Jag har frågat. bara jag får svar att det är vad hon vill kommer jag bryta all kontakt helt. Det är inget problem.
Varför kan hon bara inte ge ett rakt svar då!!!
Så detta kan bli klart någon gång.

Carl-Arne sa...

Det är helt omöjligt att få raka svar av jojo. Som när jag flyttade hit pratade jag om det i flera månader innan jag flytta hit. Frågade många gånger om det va vad hon ville. Om vad hon tyckte om det. Inget svar fick ja. Sen när jag var på väg till jobbintervju så frågade jag för sista gången och talade om att jag var på väg. Hon visste med om intervju långt före. Sen när jag tackat ja till jobb då först kom svar. Då fanns det massa problem med att jag skulle flytta hit. Jag kunde mycket väl valt annan stad att flytta till men att svara innan det var försent gick inte. Det är det som hon nu tycker att hon inte behöver svara mig i denna situation igen. Jag vill ändå ha ett svar. Det är det som hon känner sig pressad av. Det som ger henne ångest. Men jag vill inte ensidigt besluta utan att hon kan säga vad det är hon vill.

Hemmet Är Min Borg sa...

arne
jag tror du ska tänka mera på vad du själv vill ,och om du vill bo i en stad så gör du de, och om du vill ha ett visst jobb så fixar du de, jag tror inte du ska vara så beroende av vad hon vill och tycker i sånna saker
jag skulle aldrig fråga mina vänner vad dem tycker jag ska göra , det väljer jag själv
visst man kan komma med råd i olika frågor
men mina beslut ,är endast mina
såvida jag inte har ett förhållande att ta hänsyn till då blir de ju skillnad
jojo får ju ångest av vissa saker ,det vet vi ju ,och det måste vi acceptera
jag tror hon kommer när hon känner sig mogen för de
det är vad jag tror

Carl-Arne sa...

Klart att jag ska tänka mer på mig själv. Men om man har en vän i en stad å ska flytta. Ja då är det inte fel att fråga om det är ok att man väljer samma stad. Hon hade ju faktiskt massa invändningar. Om det var så att det inte spelat någon roll vilket för henne . Men det gjorde det ju. Kom en flod av negativa åsikter när jag tagit jobbet. Alltså var det ju bra att fråga, hon hade ju chansen att säga vad hon tyckte innan. Men väljer att säga allt i efterskott.
Jag borde kanske bara struntat i vad hon tyckte men det kändes ändå inte kul när det öste fram efteråt.

Nu är det massa praktiska saker som behöver fixas, du vet säkert vad jag menar för vill inte nämna det publikt.
Jag tror inte hon kommer senare. Hon haft tid att tänka nu. Så visar med tecken att hon vill avsluta vänrelation. Hade varit bättre om hon faktiskt kunde sagt vad hon vill men man får tolka signaler eftersom hon inte kan svara. Det är inte att hon är elak utan att hon nog helt enkelt inte kan svara. Men vilket som blir det ju inget svar å då får man gå på vilka tecken hon visar och tolka.

Carl-Arne sa...

Josefina Jag förstår att pressen på svar stressar och skapar ångest. Men även att inte få svar skapar med ångest. Jag vill inte att detta ska bli mer utdraget än det redan varit. Både du och jag lider av det.
Därför pressar jag på nu några dagar om sen måste det vara över. Så hur du än gör så ska det inte bli långvarit. Vilket du nu än väljer att svara eller om du väljer att inte svara.

Carl-Arne sa...

Jag pressar dig stenhårt på svar denna gång.. Det kan verka hänsynslöst men samtidigt blir det bara utdragen pina att inget veta hur man sak ha det för både dig och mig. Bättre att få det avgjort nu. Vilket som det än blir. du vet vad jag hoppas på men inte det det lutar åt precis.

Men ett svar tack!!!

Tiggir sa...

Men HJÄLP!!!Fick inte fram något annat ord än de när jag läsde vad C-A elller vad han nu heter!!

Lilla gumman vi finna här för dig när som hälst på dygnet!!
Hoppas att du kännde dig bätre se!!

Står bamse kram

Hemmet Är Min Borg sa...

arne
ja tänker på de du sa om praktiska saker
de flyter väl på som vanligt isåfall, varför skulle de ändras

Josefina sa...

Du hotade ju om att gå till min pappa och prata om alla dessa praktiska saker!! Hur mkt VÄN är det om jag får fråga, att du ens TÄNKTE tanken på att ta upp mitt liv å privata med andra!!

Ska nån göra nått sånt, så är det väl för i helvte JAG som tar upp det med han!!!

Vadå ge svar på om jag vill va vän eller inte... Det är ju med tiden det växer fram ju... Man ger den svikna personen tid, sen växer sånt fram successivt ju! Finns inget att GE svar på ju, tiden avgör!

Tror du verkligen att dina små hot här nu, å att du pressar mig hårt som fan, ska få ett svar ur mig?!?!?! Seriöst!! Det får mig ju bara att gå i väggen, backa bakåt mer än förut och inse att du inte ÄR en vän!! För en VÄN beter sig inte så här!! En VÄN pressar inte nån som ju dessutom sagt att den måste ha tid för att ORKA!!



Man kräver inte respekt, man förtjänar det!!!


(Dessvärre vet du inte vad respekt ÄR)

Hemmet Är Min Borg sa...

men va e detta??????????
VAD HAR JIMMIE MED DENNA SAKEN O GÖRA, DEN ÄR ENDAST ERAN SAK OCH INGEN ANNANS
tur du har dina vänner där som stöttar dig ,
tack till er alla för de stöd jojo får av er

Josefina sa...

Ja de praktiska sakerna lovade du att du INTE rör! Det sa du efter Västerås, att oavsett om vi blir vänner eller inte igen så rörs du inget praktiskt!

Att du NU hotar att röra och ändra, FÖR att få ett svar, sååå gör inte ens vän för det första!
Man kräver inte ett svar på sånt sätt. Det kallas att "köpa mig".
Jag måste alltså vara Vän med dig för att det praktiska ska vara i fred, betyder det!



BTW!
Måste säga C-A att du är jäääävligt elak!! Vadå att jag inte hade nån annan att umgås med, att jag inte hade vänner! Så jag fick va med dig, fyyy fan!!
Jag umgås ENDAST med folk som jag anser sig förtjäna en någorlunda titel till att ens KALLA sig vän till mig!

Du tror du Kräver mig på svar, men du gör ju nu egentligen ALLT för att visa att du inte ÄR en vän. För du går emot allt vad en vän ÄR!!! Är det faktiskt DIT du vill komma???

Electra 225 sa...

Ja vilken soppa det har blitt nu igen,,Denna Carl-Arne behöver psykhjälp för det första och för det andra så kan han söka jobb som författare,,Ett bra tips bå den första boken i 12 band kan ju heta,,Mitt liv som nörd i Norrköping,,Skulle inte tro att den säljer bra men ett sätt att skriva om sig själv vore ju bra,Kalla sig VÄN typiskt från en som han,,Varför jag skriver här ska jag förklara,,Jo han tar bort det som inte han gillar på sin så kallade blogg,,Men du hör av dig bara Jojo om det är nåt,Ha det bäst tjejen kramizar

Lilliss sa...

men herrre gud, varför inte bara backa och ge dig den tid du har ber om? det är ju c-a som gör allt mycket värre än det behöver vara med sitt tjat.
jag finns här för dig gumman och du kan sms eler ringa vilken tid på dygnet om du behöver prata!
love ya!

stoooooooooor kram

Carl-Arne sa...

Jag har fått ditt svar ändå nu. Du har med gjort mig illa många gånger. Tog upp något exempel när jag farit riktigt illa men då skrattade du åt mig och sa att det fanns inget att ångra i det. Även tidigare när jag talade om att jag tog illa vid mig när du ständigt klagade på mitt utseende och underbet och härmade mig med grimaser varje dag. Vid det tillfället ångra du dig inte heller. Utan tyckte det var mitt eget fel som såg sån ut.

Jag vill nog inte ha en vän som gör så.
Jag gjorde dig illa nu. Jag ångrar det fortfarande. Men du har aldrig eller kommer aldrig ångra dom gånger du gör mig illa.

Kan inte ha kvar dig som vän.

Josefina sa...

C-A:

Du VET så väl att ja gick i väggen av att mitt ex höll på så här!
Du vet också att jag har det mkt svårt me mobiler idag för att mitt ex höll på med sms efter sms!!

Idag vaknade jag till SJU sms från dig! När jag igår var me några underbara vänner så blippade det hela tiden! Inte ETT sms precis, å sen vänta på svar, som man ju normalt gör, utan mobilen lät om å om å om igen! Fast att du VET min bakgrund!!
På natten när ja va uppe hos en vän sen, så kom även ett mms... det va så låååååångt att ja fick i nästan en minut trycka mig neråt, för det tog inte slut, det visade jag för min vän. Inte vad som stod, utan på hur lång tid det tog innan texten var på slutet.....


Du som känt mig i 8 år och vill så gärna kalla dig VÄN... Hur FAN kan du göra allt som du vet fick mig gå i väggen då?????
När jag i Västerås sa mitt ex namn till dig i spöregnet, då du inte ville låta mig få va i fred en stund som jag begärde av dig, då blev du våldsam och det fick jag blåmärken av på mina armar.
Då blev du ännu mer som mitt ex!


Så du som vill kalla dig VÄN, varför gör du allt som du VET fick mig sjukskriven idag då????

Josefina sa...

Svar svar svar svar.......... Tjöta!

Känslor TAR TID, sånt kan man inte KRÄVA svar på! För helvete! Vadå ha svar, vadå fått svar av mig.....

Finns inget att svara på ju!!
Att bearbeta tar sin tid! Jösses!

Josefina sa...

hahahaha du vet att det är psykopater som vänder på alla ord så som du gör. Nu är det jag som är boven! ;P

Har redan förklarat för dig i sms!
Sa tydligt flera ggr att jag inte skratta ÅT dig, utan åt hur du vänder på alla ord! Så det kan en NORMAL människa släppa!
Sa också tydligt att ja VET att jag vart FÖR ärlig om ditt underbett osv, ja har sagt att jag vart FÖR ärlig om det! Har påmint dig senast i sms för några minuter sen om att jag SA till dig att jag ska dämpa mig, för jag inte vart så snäll om det!

Så twista fan inte runt det som vi rett ut! Du kan ju inte säga att jag inte ångrat å bett om ursäkt, då jag sitter här och har bevis för att det har jag VISST gjort!


Så glöm detta psykopatiska med att vända MIG till boven då jag sitter med bevis på annat än det du försöker twista runt historierna till!

Electra 225 sa...

Hahahahahahah BETT om ursäkt!!!!!!!

Josefina sa...

hahahahaha

Hemmet Är Min Borg sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
HAHAHAHAHAHHAHAHAAH JAG MÅSTE SKRATTA LITE NU

Carl-Arne sa...

Ja skratta ni gärna Jag har ångrat när jag gjort Josefina illa. Hon skrattar åt tillfället då hon gjorde mig illa. Det är fakta bara.
Jag vill inte längre ha en sådan vän. Jag har gjort många fel men skratta åt att jag gjort någon illa det gör jag inte.

Josefina sa...

Åter igen....
Jag skratta åt hur du pusslar FEL på bitarna!! *suck*
Inte ens klara å raka meningar fattar du!

Du kommer ju fortsätta tjata om att ja skrattar ÅT dig trots att ja talat om VAD ja skratta åt.. som en stor bäbis!

Ofattbart att du är en tvåbarns far, men å andra sidan så finns du ju inte där för dom så mkt som en far ska heller.