onsdag 10 juni 2009

A rainy walk

.



Var nyss ute i regnet med Wilmer.
Han brukar få göra lite grann agility övningar ute.
Bara lite smått som vi möter på vår promenad alltså.
Tex att hoppa över ett staket, upp på en sten eller bänk och där lyfta
fint på tassen, eller hoppa igenom något passade i vår omgivning.

Vi har även fortsatt vår dagliga kontaktövning.
Jag stannar till plötsligt och inväntar hans ögonkontakt.
När han ser upp på mig i ögonen, så säger jag "braa" och sen går vi.
Han ska lixom söka min kontakt för att få reda på vad vi ska göra.
Ibland går jag inte med en gång, jag lixom varierar...
Så att han inte Helt kan förutspå vad som händer här näst,
utan få det svaret genom min ögonkontakt.

Han blir bättre och bättre faktiskt,
för han har haft svårare för denna kontaktövning ute,
och lätt för den inomhus. Ute har vart för mkt annat.
Men nu är han mer och mer duktig på detta även ute.

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

Va skönt det går framåt. Du är en engaagerad och bra hundägare. Regnat har det gjort här med. Kram