tisdag 9 juni 2009

Hundutställningen

.

Collies till vänster ................................... Fin sheltie till höger



Wilmer & Candi med Nettan ........................... Wilmer bredvid ett barn



Utställningen här i Norrköping var på lördag och söndag.
Jag var där båda dagarna, men mer inriktad på söndagen.
I Lördags var det mest att jag skulle dit och ställa nån fråga i entrén,
för jag var ändå i krokarna och skulle till nya hundrastgården i närheten,
men dessvärre så var entrén borta, för det var ju på eftermiddan som sagt..
Så gick in och tittade runt lite även i lördags.

I Söndags var ju stora dagen, för då skulle shelties ställas ut,
Nettans lilla Candi skulle också ställas ut och Lindas ras Shiba också.
Så vi skulle vara med ända ifrån öppning att söndagens utställning. Kl 9.
Sen är man ju där och njuter hela dagen.
Hund marknad finns ju också så klart så finns mkt att titta på.
Jag fann en hund jacka som det på ryggen stod "Secutity"
och jag visade Linda och Maria, för det är ju verkligen mkt Wilmer att ha en sån!
Wilmer är ju vakt om någon är det, så som han vaktar och skäller!
Jackan passade bättre i size på Lotus, men texten passade verkligen Wilmer!






Wilmer mår ju Bäst i flock!
Jag kommer att skaffa en vovve till, men avvaktar ju så klart..
När vi satte oss ner lite vid sheltiesarna, så fann Wilmer en sheltie vän.
Wilmer gick bort och la sig hos den familjen och la sig nära ett barn.
Han är ju annars osäker på barn, men i flock så går det ju så mkt bättre!
Han la sig intill barnets stol och där skulle han ligga.

Även collies är ju spännande för Wilmer och tvärtom.
Det fanns några collies här och var, som snabbt blev vänner med Wilmer.
Men min uppfödare hade ju även collie uppfödning och sen har ju pappa collies.
Vad gäller colliesarna, så ser ju dom också att Wilmer ser ut som dom typ.






Har nu sorterat i alla mina fotona från helgen!
Blev ju 836 st, så endel att gå igenom, plus att jag fick några av Linda också.
Arne hade med sig en systemkamera och jag tog med min digital kamera.
Så tillsammans blev dom 836 st.






Nettan ställer ut sin Candi - Nakenhund (chinese crested dog)



Jag hade bestämt att möta upp Linda och Maria.
Vi gick så klart bort till Nettan och Mattias, för att se när dom ställer ut.
Candi ställdes ut, hon kom vidare till steg två, men inte längre dessvärre...
Men för att vara nybörjare så tycker jag det var mkt bra jobbat ändå!

Många tror att jag ställt ut Wilmer, men det har jag inte!
Han är kastrerad och han är dessutom för hög.
Standard i mankhöjd för hanar är ju 37 och Wilmer är 45cm.
Jag tar med Wilmer på utställningar som är här i Norrköping,
så han får en träning att vistas bland alla hundar.
Ibland får han hälsa och ibland inte, så bra övning, samt att jag tycker
det är trevligt att gå och bara vara där man får ha hund med sig.
Sen är hund marknad lite kul också, så hela dagen är rätt trevlig.
Men alltså, .Nej.... Wilmer har inte ställts ut,
utan endast varit på utställningen som besökare!


5 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj så mycket fina foton, så fin wilmer är med den jackan på sig ;))

Anki sa...

Du kan väl ställa honom i inofficiella utställningar... fast 45 är högt!! Allegros uppfödare sa att man kunde ställa inofficiellt även om vi kastrerade honom... vilket vi inte gjort än :(

Allegro tycker barn är lite jobbigt. Fast när vi träffade kusinerna sist fastnade han och yngsta tjejen för varandra. Hon fyller 3 nu snart =) De följde varann hela tiden och va jättesöta ihop =)

Härliga bilder va det här iaf! Glömde säga det =)
Kramar!!

Carl-Arne sa...

http://picasaweb.google.se/arne.druttize.se/Hundutstallning0902#5345161272956088978

Visst är det sött..

Carl-Arne sa...

Bara ville visa just en enda bild. Direktlänk just till en bild. Såg att beroende om man visar inlägg och ser kommentarer nedanför så synns hela länken men om man tar upp komentarer bara så visas inte hela länken Konstigt??

Carl-Arne sa...

http://picasaweb.google.se/arne.druttize.se/Hundutstallning0902#5345344736869473570
Tycker den är så bra bilden när du visar bestämt var jag ska fotografera....