lördag 6 juni 2009

Cykleltur

.
Friends


Hundutställning
Tog precis en tur med en nära killkompis och Wilmer.
Vi cyklade upp till Himmelstalund, där det idag är hundutställning.
Skulle fråga i entrén om det är något vaccinations papper tex,
som man ska ha med sig då man besöker imorn.
Vet att jag visade upp något för ett år sen, men kan varit hans ålder.
Eftersom man måste vara 4 månader för att få komma in,
och liten som Wilmer var, så kunde jag säkert få bevisa åldern.
Antingen det jag visade eller även vaccin papper.






Hur som helst, så hade dom tagit bort entrén för dagen,
så vi gick in och kikade runt i hundmarknaden, samt på lite hundar.
Imorn kl 9 så kommer som sagt var 49 st shelties ställas ut,
så imorn kommer jag vara där mkt tidigare och då är det 50:- entré.


Hundrastgård
När vi varit där en stund och suttit kvar tills allt var slut,
så cyklade vi vidare mot den nya hundrastgården
som ligger vid Hällristningsmuseet och är nybyggt hundgård.
Har aldrig varit på den förut, så var lite nyfiken på den faktiskt.
Ingen hund var där först, men sen kom en
6 årig hane som mest glufsade runt för sig själv,
och därefter kom en busig 6 månaders tik.

Vi cyklade sen försiktigt hem, skiljde på oss, jag och vännen.
Han ska nämligen hemåt, hämta bilen och så ska vi ta oss
en pizza i varandras sällskap, så han kommer snart hitåt igen.
Inte ätit pizza på super länge, så var faktiskt rätt så sugen på det idag.






Motion
Wilmer har nu fått sig lite motion av
både bus på gården,samt ifrån cykelturen.
Fick såklart cykla väldigt försiktigt,
eftersom han måste vänja sig successivt.
Men han såg faktiskt rätt så glad ut då han små sprang intill mig.





Nationaldagen. idag föresten!
Grattis Sverige, eller hur säger man??
Mest när Norge har sin dag, som jag grattar norrmän jag känner,
men Sverige har ju inte så värst stort firande att man grattar egentligen.

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

Va trevlig cykeltur o litet besök på utställningen blev lite bonus när inträdet var borta. Funkar