torsdag 9 april 2009

Klassfesten

.
Nu är det 9 April idag... Oliver är nu 6 år gammal.
17 April ska det senast vara betalt till Klassfesten som sen är i Lidköping 16 Maj.
Måste dock hålla i de pengar jag har... hm..
Kostar ju 425 och man måste ju leva med. Känns lite förvirrande..



Missade dessvärre detta klassfotot, så är inte med



Carima som jag gick i samma klass på gymnasiet med,
hon gick högstadiet på Fredriksdal och jag på Rudenschöld.
Hon och några andra tänkte gå på efter festen..
För Klassfesten är på Harrys och senare på kvällen är
Harrys öppet för allmänheten, och dom tänkte då, typ 3-4 tjejer
vara hemma hos Carima först.. ha en egen lite tjejträff och sen gå till Harrys
och bara betala den hundring som inträde kommer kosta för allmänheten att gå in.
Dessvärre så vet jag av andra år att det är många
som inte stannar kvar på Harrys efter Klassfesten.
Utan att just Klassfesten är huvudmålet för dom och sen drar dom vidare.
Sen så är ju Carima mer vän med de här tjejerna
som kommer hem till henne, än vad Jag är, så blir ju mer kul
för hennes del kanske och då ger mig lite mer att gå på Klassfesten.

Men är ju som sagt pengar som behövs och det lär ju kosta lite.
Denna månaden ska ju de 425 kronorna betalas senast 17 April.
Sen nästa månad så ska jag ju ta mig till och från Lidköping
och sen även så kommer det kosta att köpa i baren på klassfesten (på kvällen).
Christina från min klass kommer bl.a att gå.. hon undrar om jag kommer,
men jag vet inte vad jag ska svara än.
Är ju inte Bara min skola som sagt, utan alla i Lidköping
och ifrån de grundskolor jag gått i, Wennerberg, Måneschöld...
så känner jag ju folk även från klasser än min högstadieskola.
De man gick i grundskola med osv alltså.


Känns som att man kan träffas hemma hos Carima alla andra ggr,
men Klassfest kommer ju inte igen däremot...
Och som sagt, så ger det väl Carima mer att ha den träffen,
för hon känner dom så mkt mer än jag gör.

Men som sagt! Handlar ju om pengar alltihop.
Kan jag inte gå på festen, så kan jag inte, men jag hoppas ännu!

Inga kommentarer: