fredag 24 april 2009

Hund torsdag

.



Från kl 11 till till kanske 13.30 så var jag iväg med Wilmer till hundpromenaden!
Tog med mig C-A dit också. Är ju dagligen dom går ett gäng,
och dom är olika många beroende på dag, men idag var vi 6 hundar.
Hundarna är lösa och vi går över ko hage, in i skog osv.


Efter den trevliga promenaden i det otroligt varma vår vädret *pust*
Så drog vi hem för att äta lite... handlade först lite kyckling på city gross.
Rejält mål med massa kött på den och potatissallad till.

Sen drog vi iväg till Vrinnevi efter vi smält maten lite!
Vi var där vid kl 15 och Wilmer springa av sig igen med en vovve som han träffat förut.
Han sprang ju oooootroligt mkt på hundpromenaden, men då vi åt hemma,
så hade han chansen att vila upp sig lite och få ny energi.
Så nu lekte han igen. Den tiken som var i gårn då vi kom,
är 11 månader så fanns ju massa energi i henne också.





Det kom en till hund sen...
En hane på nästan 12 år som var i en annorlunda ras.
Pyrimé eller vad det hette... hur som så är det den vita på bilden ovan.
Den är rakad, men annars har den visst längre päls då.

När vi lekt färdigt på rastgården i nån timma kanske, så gick vi in i skogen.
Vrinneviskogen ligger ju precis bakom, så vi tog en till promenad.
Super härligt väder och nästan lite väl varmt, men ändå inte klagande.
Jag tycker personligen om värme så vill mkt till innan jag klagar på det.





Vi lämnade Vrinnevi strax efter 17 tiden....
Jag fick hem och bada av Wilmer lite, C-A skulle handla.
Sen träffades vi igen för att slappa under kvällen typ.
Jag tvättade 18-22 också så hann precis hem tills dess.

Ringde värden förut idag och han skulle höra med kontoret..
Dom är ju fler där, men nu borde det väl skyndas på om inte annat.
Hoppas nån ringer imorn! Måste ju veta nu ju!

Denna torsdag blev hur som, väldigt fylld av aktivt uteliv och hund..
Togs massa foton som minne och jag la in dom i datorn förut.
Ni kan nu ta del av dom alla. Nä nu måste jag sova! Vi hörs imorn igen!



Album från dagen ser ni. här

Inga kommentarer: