onsdag 8 april 2009

Hårboll?



Wilmer är ju så lös i magen ännu, att jag är trött på att bada baken efter varje gång.
Han måste ju ut oftare då han är sån här, så blir en del bad som ni nog förstår...
Har nu på kvällen provat att sätta upp de långa håren i bak,
så nu har han två röda hårband som jag satte upp håren till bollar.
Skämtade om det först, men var sen ändå värt att prova.
Nu slipper allt det lösa rinna längs med den långa pälsen i bak.

Dessvärre så gjorde han inget ute.....
Var ute med honom nyss också, kom precis in.
Tänkte rasta för sista gången, men inget hände nu heller.
Vill inte bli väckt mitt i natten.... Har inte fått sova ut sen måndagen.
Då gick jag ju upp 6.30 och gjorde mer på dagen än jag hade ork till,
så att sen inte fått sova ut, för han väcker mig tidigare än tänkt..
Han skulle ju ut och baja löst då också, så nu hoppas jag på att få sova i natt.
Men han har ju inget gjort under de två sista rastningarna...
Stod ändå en bra stund och gäspade och frös nu igen.
Blåser ju svinkalla vindar ute ju... usch! Skit kallt så här sent!





Gav Wilmer lite grann yoghurt förut i sin skål...
Inte så mkt utan lite som ska lindra hans mage bara. Det brukar hjälpa.
Sen fick han dela ett glas samarin med mig....
Han verkade inte så förtjust i det, med jag blandade i lite matkulor i vattnet.
Så nu tänkte jag ju att han skulle tömma tarmen lite innan läggdags.
Men näää.... så nu får jag bara hoppas på att han inte akut måste ut.
Känner att jag måste finna ny energi, att ta nya tag om min vardag!

Fan va jag skratta förut föresten....
Kändes ju konstigt att göra tofs bollar i baken på honom,
men vad gör man då det sätter sig ständigt och det bara blir bad efter bad.
Nä, nu har klockan i skrivande stund slagit 00.53,
så nu ska jag sova och hoppas på att Få sova hela natten!

2 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Lite kul såg det ut med toffsar men praktiskt ju.
Hoppas han snart blir bättre i magen. Kallt ute ikväll med. Fick åka hem innan W va klar med sina behov för jag frös för mycke. Så han gjorde aldrig nåt sen heller då. Hoppas du ändå får sova lite. Varmt ute förut idag men riktigt kallt nu på kvällen.

Jullan sa...

hej,
Whisky har också haft en hel del problem med magen. Tips från vet. har varit att låta honom fasta helt i 24 timmar (inget vatten). Därefter kokt ris och kokt kyckling 1 tsk varje timme och därefter öka portionen. Sedan 2 tsk varannan timme, 4 tsk varannan timme osv... Vi har kompletterat med en pasta (kommer inte riktigt ihåg vad den heter) som vi köpt hos vet. Därefter har han ätit ris och pasta tills magen varit OK. Detta har hjälpt alla gånger han varit dålig så det rekommenderar jag dig om det skulle hända igen. Dessutom tyckte Whisky att kycklingen var en riktig festmåltid!! Hoppas han är bra nu!
Glad påsk! Juliane