tisdag 14 april 2009

Det blåser in....

.
När jag vaknade i förmiddags (sov ut då jag la mig allt för sent),
så gick jag på toa och sen upptäckte stora fläckar på hallgolvet....
Märkte att detta är fotavtryck efter mig, där jag gått!
Förstod att det är bygg damm som flygit in från korridoren utanför,
dom arbetar ju där och det låter, slipas, borras och har sig!
Än hade jag ju inte varit ute, så dörren har ju inte öppnats ännu,
så det kunnat flyga in något i samma veva som dörren öppnats menar jag..
Utan detta har tagit sig igenom springorna på dörren.





Fick genast ta bort alla skor som stod i hallen, massa ballerina skor osv.
Även de fluffiga vinterskorna stod framme,
och det är inte kul att få bygg damm i dom, som ju är av typ mocka!
Fram med dammsugaren och oj vilken skillnad!
Så nu skulle det sen moppas!






Wilmer är med och tittar, för det låter så väldigt att han undrar vad som händer.
Låter som dom försöker ta sig in hit via väggen.....




Dusty floor again

Men nyss var jag ute med Wilmer en kort sväng...
Nu direkt när jag kom in, så var det dags att moppa igen,
för titta på fotona nedan, så är det dammavtryck osv igen.
Inte alls lika mkt som då jag vaknade, men ändå en del igen.






Vi träffade på en byggarbetare då vi gick ut...
Han sopade golven här utanför och Wilmer ska ju så klart skälla!
Han var nån engelsktalande, men han pratade svenska.
Han pratade amerikanska till Wilmer och man hörde lite på han,
så från usa kanske han var. Trevlig.
Han berättade att han har en Jack Russel hemma så förstod precis.
Deras JR är nämligen också sån sa han.
Han satte sig ner på huk och försökte hälsa, men Wilmer var ju feg helt plötsligt.
Skönt att nån av arbetarna faktiskt förstår också!


Nu ska jag moppa golven igen och sen ta kaffe!


3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Tack snälla för hjälpen.Älskar änglar.Ha en bra dag kramizzar ~~~~~RITA~~~~.

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det där med byggdamm de är hur jobbigt som helst
om du minns på sveagatan när vi bodde där, där var de jämt byggdamm, ursch
kramis

Josefina sa...

Ja det tänkte jag också på, Sveagatan.. Fyyy vad byggdamm som swischade in dagligen!