onsdag 25 juni 2008

Min dröm blir andras?



Den speciella ett års dagen!


Om 6 dagar så har jag bott i Norrköping i ett helt år!
Den 1 juli 2007, flyttade jag från lilla Lidköping för gott!


Har vart helt underbart att bo här i 'Norpan'!
Flyttade ifrån allt och alla i min gamla hemstad, för att börja om på ny kula..
Skaffa nya vänner, se nya gator och njuta av livet..
lägga det gamla bakom mig!

Eftersom jag flyttade hit ensam, så lär jag mig att bli mer självständig
och försöka lösa alla situationer på egen hand,
vilket är mkt nyttigt inför framtiden.

Det har varit skönt att vara helt anonym här i Norrköping!
Inte känna nån och bara prata me nya människor,
då jag själv känner för det, och orkar.
Och de få personer jag har kvar i min gamla hemstad, träffar jag ibland..
Då besöker vi varann och tar ju då även mer vara på den tiden,
än då man bodde i samma stad..
Vilket har vart jätteskönt och mkt trevligare så faktiskt!


Eftersom jag håller på att läkas och komma på fötter igen,
så är det skönt att kunna ha mkt privat och en hel del ensamtid till att läkas,
finna ork och att bara vara..


Var mkt skönt att min stora dröm uppfylldes!
Att flytta nästan 30 mil helt ensam,
utan att känna någon och utan någon vid min sida!
De få viktiga personerna i Lidköping behåller jag
och de kommer jag fortfarande träffa så klart.
Men just så skönt att få börja om på helt egen kula, helt anonym!


Nu har jag skaffat Wilmer och då är det mest han jag umgås med, vilket är skönt..
Mkt av tiden går nu åt att uppfostra och att vi ska lära känna varann.
Ska allt eftersom nu också lära känna fler nytt Norrköpings folk i min ålder.


Arne ska flytta hit snart och har fått jobb.. söker bara lgh nu.
Känns lite mixat, eftersom jag är så klart glad att han ska få börja nytt liv,
samtidigt som jag känner hur min dröm och EGNA nya början försvinner.
Den stad som jag valt och den dröm jag hittat, ska delas med någon,
då jag trivts med att vara anonym och ensam här.
När målet var att börja om helt ensam typ,
så känns mixat att det inte längre blir som jag drömt typ..


Känns som många vill leva Min dröm, istället för att finna sin egna dröm..
Glad för hans skull är jag, och osäker för min skull istället.. så mixade känslor.
Ska jag vara glad för att hans dröm uppfylls och det gör han så glad,
eller ska jag fundera ut hur jag ska få min dröm speciell och Egen igen??

:right:

Tankarna snurrar lite...
Blir ju så glad när en vän lyckas, och samtidigt ändras min dröm i detta..
Försöker vara glad, samtidigt som jag måste tänka på vad som får MIG må bäst.

Han ska se på några lägenheter nästa vecka, och alla ligger i hus bredvid mig typ..


Två kockar i köket, är En för mkt sägs det?




Inga kommentarer: